Cyberbezpieczeństwo nadal jest głównym problemem liderów biznesu i jest obszarem, w którym liderzy czują, że brakuje im wiedzy, według badań przeprowadzonych przez wydarzenia i firmę technologiczną GDS Group .
Według starszych liderów 300 firm na całym świecie, ankietowanych w imieniu Meet the Boss , internetowej platformy okrągłego stołu i marki zależnej GDS Group, bezpieczeństwo cybernetyczne pozostaje ich najwyższym priorytetem.
W ankiecie zapytano osoby zajmujące stanowiska kierownicze w dziedzinie technologii: „Proszę ocenić, jak istotne / ważne są te gorące tematy dla twojej roli”, a respondentów poproszono o podanie oceny ważności na dziesięć. Cyber Security osiągnął najwyższy wynik 9,0, tuż za nim uplasowały się Cloud Strategy (8,5) i Digital Transformation (8,4).
Zaskoczeniem było jednak to, że Internet rzeczy (IoT) i AI / Automation uzyskały najniższe oceny (odpowiednio 5,0 i 7,5). Podczas badania najczęstszych zagrożeń cyberbezpieczeństwa praktycznie wszystkie należą do jednej z trzech następujących kategorii: ludzkie zachowanie / błąd; Relacja IT lub osoba trzecia. W celu ujawnienia ewentualnych luk w wiedzy respondentów zadano następnie pytanie „Oceń swój poziom wiedzy na następujące tematy”.
Największa rozbieżność między stosownością / wagą tematu a poziomem wiedzy odczuwanym przez respondentów ujawniła się w cyberbezpieczeństwie, z oceną ważności 9,0 i wiedzą zaledwie 7,2.
W ramach ankiety GDS zapytał również 37 osób kontaktowych na poziomie zarządu, jakie tematy są dla nich najważniejsze. W przeciwieństwie do liderów technologii, ocenili sztuczną inteligencję / automatyzację jako jeden z najważniejszych tematów, uzyskując niezwykle wysoki wynik 8,0 / 10,0, co wskazuje na rozłączenie priorytetów w łańcuchu dowodzenia.
Z badań wynika, że liderzy biznesu mają prawdziwy głód wiedzy na większość tematów i są bardzo elastyczni w podejściu do nauki. Chociaż istnieje niewielka wola uczenia się twarzą w twarz, uczą się oni równie dobrze w domu, korzystając z treści cyfrowych, cyfrowych kursów szkoleniowych oraz wirtualnych konferencji i okrągłych stołów.
Badanie wykazało, że najwyżsi rangą liderzy technologii w największych światowych firmach wydają się mieć niesamowitą wiedzę w wielu najważniejszych tematach, ale przyznają, że są mniej biegli w wielu pojawiających się tematach. W ankiecie pytano: „Oceń, jak przydatne są poniższe elementy, które pomogą Ci poznać popularne tematy”. Nie było sposobu uczenia się, który wyróżniałby się jako wyraźny zwycięzca.
- Szkolenia bezpośrednie i treści cyfrowe uzyskały najwyższe średnie wyniki (7,7 i 7,4), mimo że są to biegunowe przeciwieństwa pod względem inwestycji (czasu i pieniędzy) oraz stopnia interaktywności.
- Drugie równorzędne były cyfrowe kursy szkoleniowe, które zapewniają równowagę między łatwością uczestnictwa a interaktywnością, treścią pisemną, która pozwala na naukę we własnym tempie, oraz wirtualnymi okrągłymi stołami, które osiągają wysoki poziom interakcji międzyludzkich przy niewielkim zaangażowaniu czasu.
- Metody uczenia się, które wymagają niewielkich nakładów czasu i pieniędzy, otrzymały takie same wyniki, jak metody, które były niezwykle kosztowne i czasochłonne.
Spencer Green, założyciel i prezes GDS, wyraził zdziwienie, widząc, że sztuczna inteligencja i automatyzacja nie są obecnie priorytetami liderów technologii. „Jako stosunkowo nowy trend, spodziewamy się, że będzie on wspinał się w rankingach, ponieważ widzimy więcej dowodów na jego zdolność do przekształcania biznesu. Duże zainteresowanie, jakie znaleźliśmy wśród osób kontaktowych na szczeblu zarządu w dziedzinie sztucznej inteligencji / automatyzacji, stanowi kolejną wskazówkę, że stanie się to kluczowym trendem … Podczas gdy zainteresowanie cyberbezpieczeństwem, danymi, chmurą i transformacją cyfrową pozostaje niezmienione, więc jest to dla nas kluczowe aby pomóc naszym klientom w informowaniu i kształceniu liderów biznesu w tych obszarach ”. – powiedział Green
GDS Insights : Exhibition World : MeetTheBoss : CISCO Investments : Telegraph :
Views: 6